Ana içeriğe atla

1. PLANLAMA: Sağlık alanında tanımlanmış hedefler doğrultusunda planlama yapmak için gerekli uzmanlık düzeyindeki bilgilere sahip olmak

2. PROBLEM ÇÖZME VE KARAR VERME: Nitel ve nicel analizlerden yararlanmak ve alternatifler geliştirmek suretiyle problem çözme ve karar verme becerilerine sahip olmak

3. ORGANİZE ETME: İş analizi, iş tanımı ve iş gereklerine dair çalışmaları yaparak bu doğrultuda hizmet üretim sürecinin tasarlanması ve bu sürece uygun organizasyon yapısının oluşturulması ile gereği halinde reorganizasyon çalışmaları yapmak için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak

4. İLETİŞİM: Yerli ve yabancı çalışanlar, hasta-hasta yakınları, diğer meslek elemanları ile diğer iç ve dış paydaşlarla formel-informel yönde iletişimin tesis edilerek geliştirilmesine yönelik becerilere sahip olmak

5. LİDERLİK: İç ve dış çevrede mevcut güç kaynaklarını harekete geçirme, yetenekleri keşfetme ve geliştirme yönünde uygun liderlik stillerini belirleyerek uygulamak

6. MOTİVASYON: Astların ihtiyaçları doğrultusunda bireysel ve çalışma takımlarının hedeflerini belirleyip bunları örgütün hedefleri doğrultusunda uyumlaştırarak onların bu hedeflere erişim doğrultusunda motivasyonlarını sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olmak

7. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ: İnsan Kaynaklarını İşlevlerini bilmek, bu işlevlerin gerçekleşmesi için gerekli teknik ve yöntemleri uygulayarak insan kaynaklarının yönetimini sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olmak

8. KOORDİNASYON: Kurumsal amaçlara ulaşmak için bireysel çabaları uyumlaştırarak birleştirme yönünde gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak

9. RAPORLAMA: İdari, mali, teknik ve klinik konularla ilgili verileri inceleyerek gerekli bilgileri toplamak, bunlardan yararlanarak örgütün ihtiyacı olan idari, mali ve teknik raporları hazırlamak ve değerlendirmek

10. BÜTÇELEME: Bütçeleme yöntemlerini bilmek ve bu doğrultuda kurumsal bütçe hazırlama süreçlerini yönetmek, gerekli durumlarda ilgili düzenleme ve düzeltmeleri yaparak dönem sonu bütçe işlemlerini gerçekleştirmek

11. KONTROL / DENETİM: İlgili mevzuat doğrultusunda organizasyonun genel işleyişi, stok ve envanter yönetimi, bireysel ve kurumsal performans ile kalite-akreditasyon sistemlerine ilişkin kontrollerin yapılmasına yönelik bilgileri bilmek ve uygulamaları yerine getirmek

12. TEMSİLİYET: Kurumu diğer kurum ve kuruluşlar ile paydaşlar nezdinde temsil etmek, kurumun tanıtımı ve önemli günlere ilişkin gerekli etkinliklerin düzenlenmesi ve katılımın sağlanması yönünde gerekli becerilere sahip olmak

13. MÜZAKERE YÖNETİMİ: Kurumun üçüncü parti ödeyicileri, tedarikçileri ve kurum içi kişi ve gruplar arasında müzakere ve çatışma yönetimi tekniklerini kullanarak gerekli müzakereleri yönetme becerisine sahip olmak

14. BİLGİ YÖNETİMİ: Bilgi yönetimine ilişkin politikaların oluşturulması, bu doğrultuda bilgi yönetimi sistemlerinin tasarlanarak kurgulanması, verilerin en doğru şekilde kodlanması, analiz edilmesi ve karar destek sistemlerinde kullanılmasını sağlayacak bilgi ve becerilere sahip olmak

15. KALİTE, HASTA ve ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ: Kalite, hasta ve çalışan güvenliği konularda kurumsal politikalar belirlemek, ilgili göstergeler doğrultusunda gerekli verileri toplayıp analiz ederek mevcut durumu değerlendirmek, gelişim noktalarında ölçülebilir hedefler koymak ve bu hedeflere ulaşmak adına gerekli faaliyetleri yerine getirmek